2594 Hrušovská trasa

Farba: modrá
Evidenčné číslo: 2594
Dĺžka: 74,8 km
Prevýšenie: 1305/1305 m (pozor: uvádza sa v smere popisu trasy)
Náročnosť: EXPERT
Určenie: MTB bicykel
Povrch: asfalt, štrk, prírodný povrch

modra trasa ikona2 charakter mtb02 narocnost expert ikona

Charakteristika: Hrušovská cyklotrasa prepája región Hontu, častokrát zabudnuté, ale atraktívne pamiatky. Trasa prepája množstvo dedín s Dudincami.

Trasa začína v meste Dudince, pri železničnej stanici na križovatke cyklotrás. Za obcou sa trasa dostáva na poľnú cestu, po ktorej prechádza do obce Rykynčice a následne po asfaltovej ceste do Plášťoviec. Medzi obcami je možné odbočiť k zaniknutému arborétu. Za Plášťovcami trasa vedie po ceste č. I/75 k miestnej horárni, kde odbáča doľava na lesnú cestu. Po nej stúpa dolinou rieky Litava. Dostáva sa k odbočke k hradu Čabraď, ktorého návštevu odporúčame. Modrá trasa však pokračuje lesnou cestou späť k ceste č. I/75, ktorú iba križuje a pokračuje smerom do obce Hrušov. V týchto miestach trasa prechádza po málo frekventovaných a veľmi pekných cestách s výhľadmi na Hont. Dostáva sa do obce Vinica, kde odbáča vpravo a ešte pred Veľkou Vsou odbáča doprava a po poľnej ceste sa dostáva do obce Sečianky. Následne sa trasa vracia po dobrých asfaltových cestách späť k obci Plášťovce, kde odbáča doľava a až do obce Slatina vedie po ceste č. I/75. Zo Slatiny vedie späť do Dudiniec, spoločne s ďalšou modrou trasou č. 2111.