044 Okolo Považského Inovca

044 okolo povazskeho inovca mFarba: červená
Dĺžka: 127 km
Prevýšenie: 2163/2163 m (pozor: uvádza sa v smere popisu trasy)
Náročnosť: SPORT
Určenie: MTB bicykel
Povrch: asfalt, štrk, prírodný povrch

cervena trasa ikona2 charakter mtb02 narocnost sport ikona01

Charakteristika: Trasa vedie okolo celého pohoria Považský Inovec a tvorí tak jednu z kostrových trás v projekte Bikepark Považský Inovec. Prechádza troma krajmi - Trnavským, Trenčianskym a Nitrianskym krajom.

Okruh začína v Piešťanoch pri Kolonádovom moste, prechádza po hrádzi pri golfovom ihrisku. Pred obcou Modrovka vychádza na hlavnú cestu č. II/507, po nej vedie obcami v podhorí Inovca. V Kočovciach trasa odbočí do obce, vedie popri potoku až do Kálnice. Tu vychádza na asfaltovú cestu a prejde obcou k otoču autobusov. Tu odbočíme doľava na účelovú komunikáciu a pokračujeme lesom Inovca, neskôr lúkami do Selca. Cyklomagistrála prechádza krajom obce, pri obecnej kyselke odbočíme doľava a vôjdeme opäť do lesov Inovca. Trasa kopíruje bývalú lesnú železnicu, ktorá viedla až do Trenčína. Stúpania a klesania v tomto úseku sú preto príjemné a nenáročné. Cesta nás privedie do lokality Mníchova Lehota - Radar, odtiaľ pokračuje striedavo po asfaltovej i lesnej ceste nad obec Dubodiel. Tu odbočí doľava na kvalitnú lesnú cestu a zvlneným terénom vedie do lokalít Kulháň a Duchonka. Nachádza sa tu rekreačné stredisko i prírodná vodná nádrž.

Z Duchonky trasa vedie po miestnych asfaltových cestách cez obce Závada a Záhrada. Charakter cesty sa mení na spevnenú kamenistú, vlní sa podhorím Inovca a prechádza cez známe turistické lokality - hradisko Bojná, sedlo Marhát a Kostolík sv. Juraja (tzv „Jurko“). Od kostolíka trasa pokračuje dobrými lesnými cestami do obce Radošina. Tu vchádza na asfaltovú cestu a ďalej vedie obcami Ardanovce, Šalgovce, Svrbice. V obci odbočíme doprava , čaká nás mierne stúpanie na Humništia. Odtiaľto zasa príjemný zjazd do Ratnoviec. V obci sa trasa pripojí na hrádzu okolo vodnej nádrže Sĺňava a privedie nás ku Kolonádovému mostu v Piešťanoch.