2111 Šahanský okruh

Farba: modrá
Evidenčné číslo: 2111
Dĺžka: 42,1 km
Prevýšenie: 560/560 m (pozor: uvádza sa v smere popisu trasy)
Náročnosť: SPORT
Určenie: MTB bicykel
Povrch: asfalt, štrk, prírodný povrch

modra trasa ikona2 charakter mtb02 narocnost sport ikona01

Charakteristika: Veľký cykloturistický okruh prepájajúci región Dudiniec, Hontu a Šiah. Šahanský cyklookruh prepája celý región. Vytvára ideálnu príležitosť na spoznanie celého regiónu bohatého na históriu a pamiatky.

Šahanská cyklotrasa prepája Dudince, vedie do Šiah a späť do Dudiniec. Trasa začína pri železničnej stanici v Dudinciach, popod vinice sa po asfaltovej ceste dostáva do obce Slatina, kde vychádza na cestu č. I/75 a krátko po nej vedie. Pri cyklosmerovníku sa rozchádza s modrou trasou č. 2594, odbáča vpravo na poľnú cestu a prechádza do Horných Turoviec. Z Horných Turoviec sa dostáva do Veľkých Turoviec, kde odbáča doľava a pokračuje poľnou cestou až do Šiah. Z týchto miest sú pekné výhľady na celý región. V meste Šahy je možné využiť prepojenie na Maďarsko a cyklotrasy vedúce smerom k Štúrovu. Trasa ďalej prechádza mestom a po asfaltovej ceste sa dostáva za obec Preseľany nad Ipľom, kde odbáča doprava na poľnú cestu. Trasa prechádza popri rieke Ipeľ, po pár kilometroch znova vychádza na asfaltovú cestu s malou intenzitou dopravy. Trasa sa dostáva znova na cestu č. I/75, odbáča doprava a stúpa po nej. Na konci stúpania trasa odbáča doprava na poľnú cestu, toto miesto je však veľmi zle značené, treba dávať pozor a včas odbočiť. Trasa v týchto miestach vedie po horších poľných cestách. Dostáva sa do obce Hokovce a spať do Dudiniec, kde končí.