002 Vážska cyklomagistrála (Horný Čepeň - Sereď - Šaľa)

002 vazska cyklomagistrala horny cepen sered sala m

Farba: červená
Evidenčné číslo: 002
Dĺžka: 22,9 km
Prevýšenie: 15/15 m (pozor: uvádza sa v smere popisu trasy)
Náročnosť: REKREA
Určenie: MTB bicykel
Povrch: asfalt, štrk, trávnatá hrádza

cervena trasa ikona2 charakter mtb02 narocnost rekrea ikona2

Charakteristika: Vážska cyklomagistrála je významnou diaľkovou cykloturistickou magistrálou spájajúcou Strečno a Komárno. Väčšinou vedie po udržiavanej hrádzi rieky Váh.

Úsek Vážskej cyklomagistrály (Horný Čepeň – Sereď - Šaľa) prechádza Nitrianskym a Trnavským krajom. Trasa začína v katastri obce Horný Čepeň, po asfaltovej hrádzi pokračuje do Serede. Pri cestnom moste ponad Váh (cesta I.triedy č. 62) odbáča mierne doľava, prejde popod most a vyjde späť na hrádzu. Ďalej vedie do miestnej časti „Pri Niklovej Huti“, kde sa povrch hrádze mení na prašné vyjazdené pruhy. Pokračuje krajom obce Dolná Streda, prejde popod most rýchlostnej cesty E58, kde sa povrch hrádze zmení na štrkový. Trasa prechádza okrajom obce Váhovce, charakter hrádze sa mení na asfaltovú cestu, pokračuje cez lokalitu Kaskády až k hati cez VN Kráľová.
Tu trasa schádza z hrádze a pokračuje po úzkej cestičke okolo oplotenia vodného diela približne 1 km a vracia sa späť po panelovej cestičke na asfaltovú hrádzu. Prejde okrajom obce Kráľová nad Váhom až do Šale na most ponad Váh - cesta I.triedy č. 75. Tu sa cykloturistická trasa č. 002 - Vážska cyklomagistrála rozdeľuje s modrou cykloturistickou trasou č. 2207 - Okolo VN Kráľová, s ktorou viedla v súbehu od mesta Sereď.

Cykloturista má možnosť ďalej pokračovať po trávnatej hrádzi až do Kolárova.