2207 Okolo VN Kráľová

Farba: modrá
Evidenčné číslo: 2207
Dĺžka: 40 km
Prevýšenie: 10/10 m (pozor: uvádza sa v smere popisu trasy)
Náročnosť: REKREA
Určenie: MTB bicykel
Povrch: asfalt, štrk, hrádza

modra trasa ikona2 charakter mtb02 narocnost rekrea ikona2

Charakteristika: Trasa (okruh) začína v Seredi pri cestnom moste ponad Váh (cesta I.triedy č. 62) a pokračuje po asfaltovej hrádzi do miestnej časti Pri Niklovej Huti, kde sa povrch hrádze mení na prašné vyjazdené pruhy. Pokračuje krajom obce Dolná Streda, prejde popod most rýchlostnej cesty E58, kde sa povrch hrádze zmení na štrkový. Trasa prechádza krajom obce Váhovce, charakter hrádze sa mení na asfaltovú cestu, pokračuje cez lokalitu Kaskády až k hati cez VN Kráľová.

Tu trasa schádza z hrádze a pokračuje po úzkej cestičke okolo oplotenia približne 1 km a vracia sa späť po panelovej cestičke na asfaltovú hrádzu. Prejde krajom obce Kráľová nad Váhom až do Šale na most ponad Váh - cesta I.triedy č. 75. Tu sa cykloturistická trasa č. 2207 - Okolo VN Kráľová rozdeľuje s trasou č. 002 - Vážska cyklomagistrála, ktorá prejde popod most smerom na Kolárovo.

Modrá trasa 2207 - Okolo VN Kráľová pokračuje cez most po chodníku a po prejdení mosta odbáča doľava k ihrisku na ľavú stranu hrádze. Vedie ďalej krajom obce Dlhá nad Váhom, kde sa povrch hrádze mení na prašné vyjazdené pruhy. Po cca 4km sa trasa dostáva opäť k hati VN Kráľová, kde vychádza na štrkovú hrádzu vodnej nádrže a pokračuje okolo štrkovne, krajom obce Šoporňa. Prejde podjazdom rýchlostnej cesty E58 a pokračuje k Šintave. Pred obcou trasa schádza z hrádze na poľnú cestu smerom k Štrkovisku Šintava, prejde popod most cesty I. triedy č. 62 a pokračuje ulicou Nad Váhom. Trasa prejde mostom ponad Váh do Serede na začiatok resp. koniec okruhu.